بازدید 11571

 عیدی ۵ هزار میلیاردی دولت سیزدهم به مردم گیلان/چرا آزاد راه منجیل-رودبار بدون حضور رییس جمهور افتتاح شد؟

روز گذشته، «آزادراه منجیل-رودبار» یا همان شاهراه حیاتی ارتباط پایتخت و استان‌های همجوار به استان گیلان با حضور جمعی از اعضای دولت به بهره برداری رسید؛ بنابراین، عیدی دولت به مردم با پایان یک پروژه ۱۲ ساله، ترددها به استان گیلان را آسان تر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 12 March 2024

 عیدی ۵ هزار میلیاردی دولت سیزدهم به مردم گیلان/چرا آزاد راه منجیل-رودبار بدون حضور رئیس جمهور افتتاح شد؟

 

تابناک _ آزادراه منجیل-رودبار، سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی است که روز گذشته با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید. این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده و بیش از ۱۲ سال است، از عمر آن می‌گذرد.

عملیات ساخت این آزادراه، به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی و برخورداری از تونل‌ها و پل‌های متعدد  سال های زیادی متوقف شده بود؛ اما در دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و تزریق اعتبارات لازم، تکمیل و بهره برداری شد تا رفت وآمد هموطنان برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به شمال کشور تسهیل شود و بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۲۴۰۰ میلیارد تومان منابع به پروژه آزادراه رشت - قزوین ( منجیل - رودبار) تزریق شده که ارزش روز آن بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان است.

افتتاح این آزادراه و عیدی دولت به مردم استان گیلان، تردد مردم به استان گیلان را آسان تر خواهد کرد، زیرا شاهراه حیاتی ارتباط پایتخت و استان‌های همجوار به استان گیلان محسوب می‌شود و یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های آزادراهی است.

البته این پروژه قرار بود با حضور رییس جمهور به بهره برداری برسد، ولی طبق گفته معاون اجرایی رییس جمهور، آیت الله رییسی بنا به برنامه ضروری و برای پیگیری مساله مهم در تهران ماند، ولی ساعت ۵ و نیم صبح پیگیر افتتاح این پروژه شد تا این پروژه قبل از تعطیلات نوروز به بهره برداری برسد و مردم در ایام عید معطل ترافیک سنگین و نفس گیر این مسیر نباشند و کام ملت شیرین شود.

خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره این پروژه گفته است:  این آزادراه از تهران که مرکز کشور است،  سراسری احداث شده و در برنامه آزادراهی از قزوین به رشت ۱۳۸ کیلومتر بود که ۸.۲ کیلومتر آن در محدود شهر رودبار به دلیل سختی مسیر احداث نشده بود و مردم و مسافران در آنجا متوقف می‌شدند و گاهی ۱۰ تا ۱۵ ساعت در ترافیک منتظر می‌ماندند. با پیگیری‌های انجام شده، رفع این گلوگاه که سراسر پل، تونل و کوهستانی است، در برنامه قرار گرفت و به عنوان پروژه‌ای بی‌نظیر توسط متخصصین داخلی احداث شد.

خادمی اظهار کرد: با افتتاح این ۸.۲ کیلومتر گره ارتباطی به شمال و شمال غرب کشور رفع می‌شود و مسافران به راحتی رفت و آمد می‌کنند. از این ۸.۲ کیلومتر حدود پنج کیلومتر تونل و پل است و ۱.۷ کیومتر هم دیوارهای حایل برای عرض مناسب است، لذا سرتاسر این ۸.۲ کیلومتر یک سازه ممتد مهندسی است که به بهره‌برداری می‌رسد که از آن می‌توان به پروژه بزرگ ابنیه فنی بی‌نظیر یاد کرد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۲۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی به پیمانکاران و ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران است، در حالی که ارزش روز پروژه بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان است و یک اَبَر پروژه عمرانی محسوب می‌شود.

خادمی بیان کرد: برای رفع این گلوگاه پل بزرگ از روی رودخانه احداث کردیم و از طرفی برای اینکه اشتغال مردم منطقه به مشکل برنخورد، یک باند هم در شهر ایجاد کردیم، باند شمال به جنوب هم از داخل شهر احداث می‌شود.

 یک شاهکار مهندسی

همچنین محمود ملازینل، سرپرست ساخت و توسعه آزادراه‌ها، راه اندازی آزادراه منجیل-رودبار را به‌عنوان بخش پایانی آزادراه قزوین-رشت در دل کوه‌های البرز، یکی دیگر از پروژه‌های راهسازی قابل توجه کشور اعلام کرد و گفت: استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت ابنیه فنی این آزادراه با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخل کشور از افتخارات جامعه مهندسی کشور در بومی‌سازی تکنولوژی‌های ساخت است که ضمن کاهش قیمت تمام‌شده پروژه می‌تواند در پروژه‌های دیگر به‌عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

ملازینل، روش‌های به کار برده شده در ساخت پل‌های مسیر به‌منظور افرایش عمر مفید سازه‌ها و مقاومت مناسب در برابر حرکات زلزله ـ برای اولین بار در کشور ـ را از دیگر ویژگی های مهم این آزادراه مطرح کرد.

میلاد دوستی با تاکید بر اهمیت آزادراه منجیل - رودبار در تکمیل کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور عنوان می کند: این آزادراه یکی از چهار مسیر عبوری از رشته کوه البرز است که دسترسی مناطق مرکزی و پایتخت را به استان گیلان و غرب دریای خزر فراهم می کند و نقش موثری در حمل و نقل کالا و مسافر، کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت دارد.

 عیدی ۵ هزار میلیاردی دولت سیزدهم به مردم گیلان

استاندار گیلان در رابطه با این مسیر آزادراهی و تکمیل آن هم با بیان اینکه هشت کیلومتر باقی مانده از پروژه آزادراه رشت - قزوین از جمله مهمترین بخش های این طرح بود، گفت: با اهتمام ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تلاش های شبانه روزی دستگاه ها و نهادهای ذیربط اینک تکمیل شده است.

اسدالله عباسی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و حضور مسافران در سال و مناسبات‌ مختلف در این خطه اظهار کرد: اتمام این پروژه تردد به گیلان را آسان تر می کند و عیدی دولت سیزدهم به مردم این سامان و میهمانان استان ولایتمدار گیلان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آزادراه قزوین ـ رشت در کاهش بار ترافیکی منطقه و نقش آن در توسعه گیلان این پروژه مهم با نگاه حمایتی ملی تکمیل شد.

چرا آزاد راه منجیل-رودبار بدون حضور رییس جمهور افتتاح شد؟

«محسن منصوری» معاون اجرایی رییس جمهور در مراسم بهره برداری از آزاد راه منجیل-رودبار تصریح کرد: حامل سلام و تهیت رییس جمهور به مردم استان گیلان و شهرستان رشت و رودبار منجیل هستم. امروز ساعت ۵ و نیم صبح رییس جمهور در دفتر کارخود حضور داشتند و تماس گرفتند و گفتند که بنا به برنامه ضروری و برای پیگیری مساله مهم باید در تهران باشند؛ لذا فرمودند ضمن ابلاغ سلام، در اوایل سال آینده برای سفر دوم استانی و افتتاح پروژه ها خدمت مردم این استان خواهند رسید.

وی با بیان اینکه یک نیمه تمام دیگر امروز تکمیل شد، گفت: برای این پروژه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده و از منظر فنی در پروژه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون اجرایی رییس جمهور بیان کرد: رییس جمهور اصرار داشتند تا قبل از عید این پروژه به بهره برداری برسد و مردم در ایام‌پرتردد از این آزاد راه بهره مند شوند تا تعطیلات عید به کام مردم شیرین شود.

پیشتر معاون اجرایی رییس‌جمهور از افتتاح آزادراه منجیل - رودبار به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۸
آنچه که از تلویزیون هم دیدیم این بزرگراه!! حتی خط کشی هم نداشت. انشالله 12 سال دیگر خط کشی هم افتتاح میشود. البته بزرگراه رشت قزوین غیر این 8 کیلومترسال 88 توسط محمودبزرگ افتتاح شده بودماشالله با کوششی مضاعف 8کیلومتر را 14 ساله ساختند.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دولت غرب گرای روحانی کارها را تعطیل کرد بجای اهمیت کار دولت زئیسی اینطور زخم زبان زبان میزنی
انصاف شیوه انسان های پاک سرشت است
جواب ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خب خداروشکر که دولت فعلی 2/5 ساله این بزرگراه 8 کیلومتری را افتتاح کرد.فقط معلوم نیست این چه جور بزرگراهی که فقط یه طرف داره اون طرفش هم لابد در دولت شمال گرای پانزدهم افتتاح خواهدشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
شما کاربران تابناک فقط دنبال حاشیه هستید و با فیلتر شکن و روبات به خودتون لایک می‌دید

در حال حاضر افتتاح این آزاد راه خیلی خوب است
چرا برای افتتاح ۸ کیلومتر بزگراه اصلا باید رییس‌جمهور بیاید یعنی کار مهم‌تری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چون با توجه به تیتر تابناک یک شاهکار های مهندسی بوده!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بله وقتی لاین برگشت رو هم بی خیال شده که خیلی مهمتر و پر ترافیک تر میشود باید هم شاهکار باشد. در کل ما که سالی چند بار از اونجا رد میشیم چیزی که دیدیم این مقطعه نزدیک به شش هفت ساله کارگاه عمرانیه و زشته به نام یک نفر تمام بشود همانطور که اصل آزادراه را دولت خاتمی ساخت و محمود فقط کلید زد الان دوستان گفتند محمودبزرگ!!! ساخت. کارهای مهم تر هم هست مثل کنترل قیمت پیاز و تخم مرغ و بررسی فجرانه و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خب برگشت این جاده از همون مسیر قبلی اش باشه خوبه دیگه
8 کیلومتر 5 هزارمیلیارد تومان خرج برداشته؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بخیل نباش دلبندم. ۵۰۰۰ با مخلفاتش بوده چاوکباب هم که میل می کنی بغل دستش ماست موسیر و خیارشور و اینا هم هست!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قیمت روزش رو هم گفته بیست هزار میلیارد تومن انگاری مشتری وایساده پاش!!!!! فکر کنید نود درصدش هم دوره روحانی ساخته بوده وگرنه بالای 500 همت تموم میشد
باند برگشت که افتتاح نشد زیتون کاران اجازه ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بخاطر زیتون فروشا ملت باید تو راه برگشت تو ترافیک بمونن، تازه زیتون رو از تهران هم گرونتر میدن
جالبه که فقط رفت افتتاح شده و خبری از برگشت نیست
چه بهانه ای بهتر از فروش زیتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حالا شما برید... شاید وصلت شد همونجا موندید... شاید هم نیت اینه برید دیگه برنگردید
امیدوارم بزرگراه تهران به بغداد . بغداد به دنشق و دمشق به بیروت را بسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تو کار ترانزیتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی وقته افتتاح شده.. ماهان میره میاد
چندتازيتون فروش اونقدر رانت دارند كه جلوي ساخت مسير برگشت يك پروژه ملي راگرفتند.
اين حجم از ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
روغن زیتون چربید
علت عدم حضور ریاست جمهوری در افتتاح خیابان یکطرفه منجیل رودبار باعث تمسخر در سطح جهانی برای ایشان بود و برای اینکه بیشتر آبروی ایران و خودشان در خطر نیفتد برای اولین بار تصمیمی عاقلانه اتخاذ نمودند و از شرکت در مراسم افتتاح خودداری کردند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دقیقاً
پروژه شش ماهه را ۱۲سال طول دادن کلی ضرر زدن ناقص هم افتتاح کردن جشن هم میگیرن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
زهی خیال باطل
افتتاح 8 کیلومتر برگشت هم بعد از تزریق 25000 همت در سال 1460 افتتاح می کنند. بلاخره باید پروژه باشه تا یک سری نون بخورن
چه هیاهوئی برا.ی هشت ونیم کیلومتر ازاد راه انهم نه کامل کامل ، ، اقلا از دوستتان چین یاد بگیرید که چند ماهه اسمان خراش و اتوبان می سازه و ایقدر هم هیاهو راه نمی اندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هشت تا نصفه یعنی 4 کیلومتر
حالا خوبه مهمانان خارجی دعوت نکردن واسه افتتاح
شنیدم زیتون فروشهای رودبار اجازه ندادند مسیر برگشت اتوبان افتتاح بشه گفتند باید برگشتنی از ما زیتون بخرند!
تو را بخدا مارو نخندانید ما خنده مون نمیاد!
هر شهری چیزی برای فروش داره مگه باید راه رو ببنده؟
کسی نخواد زیتون بخره چکار باید بکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما ساده نباشید. اینا دهن 80 میلیون جمعیت رو بستن, بستن دهن 4 تا زیتون فروش سختشونه؟
کجاش هدیه به مردم گیلان هست ؟

برای مسافرین و تهرانی های ویلا دار در شمال خوب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نه اینکه صدها هزار گیلانی به تهران و البرز مهاجرت نکردن و زندگی نمیکنن
عیدی ۵ هزار میلیارد دولت !!!!
شما که دلداده چین هستید اکر فرصت کردید ببینید چینی ها چطور در ساخت و ساز معجزه می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دیگه اینقدر هم دلداده نیستیم که
کاش اینجا برادران چینی را وارد کار می کردند تا به قول آقای مخبر بدون خروج ارز !!!!!!( دادن نفت تهاتری ) پروژه با کیفیت بالا و در کمترین زمان ممکن افتتاح می شد.
همین سفر رئیس جمهور چقدر خرج داشته
حالا همه کسانی که اینجا قر و نیش و کنایه می زنند می توانند عید تشریف ببرند شمال و از آزاد راه افتتاح شده رد نشوند و اینطوری مخالفت خود را نشان بدهند . خیلی هم عالییییی!!!!
هشت کیلومتر 5 هزارمیلیارد تومان خرج برداشته يعني هرمترش 625 ميليون تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه خبره؟؟؟؟
صداي پاي چاي دبش مي آيد.
" این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده و بیش از ۱۲ سال است، از عمر آن می‌گذرد."
دروغ گو کم حافظه می شود. فاصله 1398 تا 1402 4 سال است نه 12 سال.
عیدی به گیلان؟ فقط راه رفت و آمد تهرانیارو سریع کردید. وگرنه چیزی بجز دردسر برای گیلان نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این آزادراه از سال ۱۳۸۸ استارت خورده نه ۹۸
چون من خودم همون سال پروژه مجاور راه آهن با یه شرکتی مشغول فعالیت بودم و شرکت آبادراهان پارس قطعه خروجی منجیل رو داشت کار میکرد
این ازاد راه خیلی وقت بود اماده بود منتهی مردم کار کاسبیشون میرخت بهم بنابراین اجازه ندادن کار کنن الان موندم چی رو بعد دوازده سال با افتخار افتتاح کردن همش شو من بازی هست بگن بعله ما هم کاری کردیم
از جیب مردم به خودشون عیدی دادن؟
اولا که اصل مسیر و بخش بسیار زیادی. از آن و مهمتر از همه اون تونل بزرگی که هست در زمان مموتی درست شد و این دولت هیچ کار خاصی نکرد و فقط بدون درست کردن امکان تجارت مناسب در مسیر پروژه، یک طرف مسیر زیرسازی شده و طراحی شدهرا سرهم بندی کرد و چون از پس کاسیان محترم زیتون بر نمی‌آمد باز هم ناقص رها کرد. . عذر بدتر از گناه ملاحظات اجتماعی.
یه پروژه ۱۴ ساله نیمه کاره که این همه های و هوی نداره ، انگار شق القمر کردن ، چقدر یه عده دوست دارن دولت گرانی ها را تطهیر کنند ، به این مبلغ یه اتوبان دیگه میشد ساخت ....
چرا هر کا ر خدماتی که پول وامکانات آن متعلق به مملکت است به نام خودشان ثبت میکنند دادن عیدی مگه از جیبشان است پس مسولیین با امکانات خاص وماشین گماشته ومحلفظ برای چیست پس استفاده این همه منابع به نفع خودشان نام چیست؟
یه عده شبانه روز توی اون تونل کار کردن اون وقت ناراحتید که یه نفر که اصلا نمی دونه چطوری این تونل ساخته شده باید بیاد چقدر هم هزینه رو دست مردم بذاره و ده سانت رومان قیچی کنه بعدشم کما کان مردم باید ازاون زیتون گرون فروشا خرید کنن شقل القمر کردید .
این همه امکانات فقط برای تهرانی ها.بی خود نیست که میگن ایران دو تا استان داره.مشهد سالی ۳۰ میلیون زائر داره هر سال فقط روی کاغذ بزای پروژه راه آهن تهران-مشهد بودجه میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست